JAG HATAR DIG PETTSSON

Idag blev det till att go back to basics, och det vill säga praktiken..
Denna dag var det Fritidshemmens Dag, vilket innebär ett springlopp, korvgrillning, godisutdelning och teater. Min uppgigt var att stå på sista stationen i springloppet och försöka pusha in barnen så de skulle komma i mål. Efter barnen gjort av med sin överskottsenergi blev det korv och sedan teater. Det var Pettsson och Findus som stod på schemat. Jag satt själv med barnen eftersom lärarna förberedde sig inför sitt kommande ABBAmedley (vilket jag tackade vänligen men bestämt tackade nej till att vara med i då jag inte riktigt kan se mig själv mima "Waterloo" iförd platådojjor och fjäderboa inför publik.)  Och mitt i allt råkar jag gäspa, jag tänker inte ens på det själv, och då råkar Pettsonhoran se det och utbrister klämcheckt (notera att han har mikrofon på):

-Du där blondinen på tredje raden, sitt inte och somna, jag såg dig allt!
Schwish säger det, och 500 huvuden vrids hastigt och alla blickar i den svettiga gymnastikssalen fokuseras på mig.
"DU FÅR INTE SOMNA NU CAROLINE!" Hör jag barnen säga i bakgrunden.
He he, säger jag (med ett ansikte som har en rödare hudton än vanligt) Jag får upp tankar hur jag ska döda Pettson på effektivast sätt i huvudet. Efter showen får jag ögonkontakt med Pettsson, han står och hånler. Jag ler tillbaka, eftersom jag antar att han inte fått ligga på länge..



Kommentarer
Postat av: FRUN

HAHAHAHAH!!! JAG SER DET FRAMFÖR MIG!! Vi ska typ ha sån dag på torsdag, fast inte teater och det där :P

2009-05-12 @ 23:12:34
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHA...jag dör inombords=)...du skulle bara våga gäspa åt mig däremot;9..hihi

2009-05-13 @ 19:43:02

Kommentera inlägget här:

Vad heter du gullet?:
Kom ihåg mig?

E-mail? (är du snygg addar jag dirr):

Din coola blogg:

Nå, vad har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0