DET BLIR MAYHEM

Arbetslös dag numero 4.

Idag vaknade jag inte av att Johan ringde och väckte mig som han brukar göra, ack nej jag vaknade av muller och surr utanför mitt fönster. Jag blev först arg och undrade vad som pågick, och kom sedan på att det var idag som hantverkarna skulle komma och måla huset och fönstren. Nu kommer vi till dilemmat - jag har sängen belägen precis vid fönstret och jag finner mig själv iförd endast ett litet tygstycke runt min höft (läs trosor) och mina kläder är utom räckhåll. Jag har nu två val - antingen kan jag gå upp och visa mina tudor för arbetarklassen utanför fönstret - utan betalning. Eller så kan jag rusha 3 meter till skatten(kläderna) i hopp om att komma omärkt förbi. Jag tänker sedan en stund, kommer på att jag har ett täcke och virar in mig i det. Vilken bra start på dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du gullet?:
Kom ihåg mig?

E-mail? (är du snygg addar jag dirr):

Din coola blogg:

Nå, vad har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0