GE MIG ETT H, GE MIG ETT Ö..

Jag ger upp, kapitulerar, hissar vita flaggan.. ja ni fattar. Det jag vill komma fram till är att jag har accepterat att den årstid som vi svenskar fruktar mest, nämligen hösten har anlänt. Hösten är en trevlig period - enligt många. Men jag ska nu berätta lite för- och nackdelar med höstliga klyschor.



"Hösten är den mysigaste årstiden"

Javisst, klart det är mysigt att sitta inne 24/7, aldrig se dagsljus och hamna i ett förstadie till den kommande vinterdepressionen. Det är grrreeat som tony the tiger hade sagt.


"De stickade plaggens högtid"

Det finns inte bara negativa saker med hösten, man kan nämligen se hur dum ut som helst - och det är helt okej! Man kan ha världens dåligaste hårdag och samtidigt vara skitfet, och ingen märker det eftersom du har täckt din fagra kropp med ett x antal lager kläder, mössor och halsdukar.

"Det är mysigt när löven faller"

Käften. Det är inte lika mysigt att få en hög blöta löv upptryckt i huvudet..

"På hösten kommer man tillbaka till sina rutiner"

Klart det är väldigt skönt att komma tillbaka till sina rutiner efter sin sommarledighet. Gå upp klockan sex varje dag, stressa som fan för att hinna med den där fullproppade bussen med svettiga barn för att sedan gå i skolan och knega som en annan statare hela dagen. Vem byter ut det mot att ligga på stranden och lata sig hela dagarna? Inte jag iallafall.


"Hösten är tiden för mysiga hemmakvällar"

Det är nu man får acceptera det faktum att det är slut på de sena utomhuskvällarna då man endast kan gå i t-shirt och jeans all night long. Om du gör det nu får du troligen köldskador av tredje graden eller så blir du steril. Nu ska man istället sitta inomhus som en annan arbetslös och följa alla såpor som sveriges television har att erbjuda. YEAH.



Varma hälsningar från er höstälskare KLIN.


Kommentarer
Postat av: They call me P I L Z

Youre on the HIGHWAY TO HELL!

(ser bra ut)

2008-10-26 @ 02:29:26
Postat av: Ellioot

haha, du är så jävla bra på att skriva =D

2008-10-26 @ 09:40:16
Postat av: Alina

Godmorgon på dig:)

2008-10-26 @ 09:43:53
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Din älskarinna

haha jag kan verkligen inte hålla med dig mer !!

2008-10-26 @ 12:04:31
URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Postat av: Nelly

haha du är bra.

men jag gillar fortfarande hösten.

jag fyller år om 3 dagar!

Jag snackade med mimmi angående att hitta på ngt imorgon (torsdag) Skriv en rad eller ngt på bdb om det blir ngt, jag är mobillös...

2008-10-29 @ 11:27:36
URL: http://nellymoberg.blogg.se/
Postat av: Lia

Haha, håller grymt mycket med dig, tjejen!

2008-11-13 @ 12:59:23
URL: http://beautybook.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du gullet?:
Kom ihåg mig?

E-mail? (är du snygg addar jag dirr):

Din coola blogg:

Nå, vad har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0