DET FINNS INGEN GUD

Den här helgen har varit den märkligaste, blötaste och kallaste helgen på länge. Notera förra inlägg om mina helgplaner, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Read or die.
  • När jag tog på mig min klänning som jag skulle ha på kvällen hör man "RRRITCH", och det går hål i mina strumpbyxor. Samma tragiska öde hade inträffat Anna och vi fick bege oss ut med bilen & köpa nya strumpbyxor. När vi var mitt i en korsning så stannade bilen pga bensinstopp. Gud hörde som tur var våra böner och gjorde så att vi kunde ta oss till bensinmacken 200 meter bort utan att behöva gå ut i kylan och putta på bilen. Ska även tilläggas att lösnaglar tappades. Allting gick sjukt fel helt enkelt.
  • Väl framme i Helsingborg väntade båten som vi nu skulle festa på. Det var Annas bror som fyllde år och hade hyrt en båt för att fira denna bemärkelsedag med 120 personer. När på kom på båten fick vi hänga in våra ytterkläder för att sedan dricka en välkomstdrink. Buffén bestod av alla sorters mat och däribland havet av mat fann jag den godaste potatisgratäng jag någonsin ätit. Efter två timmar när midjemåttet hade ökat och promillen var höjd bestämde vi oss för att åka hem till Höör för att sedan ta tåget till nästa evenemang. Men då visar det sig att Annas jacka är borta. Efter ett tags letande återfann vi den, som tur var.

  • Vi bestämde oss för att ta tåget till Lund tjugo över elva, så vi gick till stationen. När vi nästan är framme på stationen ser vi hur tåget  försvinner ut i fjärran land mitt framför näsan på oss. Vi inser att nästa tåg inte går förren en halvtimme senare. I brist på annat tidsfördriv blandade vi groggar och avnjöt dessa i kölden på stationen. Vi tog det senare tåget och kom fram till Lund. Där visar det sig att vi hade missat bussen som vi skulle ta till Nyströms galaj med tre minuter, och nästa går inte förren en och en halv timme senare. Så vi chillar i Lund och tar bussen 01 20.

  • När vi väl kommer fram till festen upptäcker vi att det är slut och folket börjar städa. Helvete ja. Men Dag bjuder med oss på efterfest hemma hos honom.  Så  Jag, Anna, Max, Jacob, Dag himself och Julia hänkade.  När vi hade spankulerat ungefär 100 meter öppnade himmelen sig och det började ösregna. Våra frisyer och vårat smink såg inte längre ut som de borde göra. Det var kallt, blött och jag ville bara hem.  Efter många vattenpölsfeltrampningar nådde vi vår slutliga destination. Jag tror aldrig jag har uppskattat golvvärme så mycket som den stunden. När vi gick in i huset lämnades fotspår efter alla eftersom alla var dyblöta. Dag var gästvänlig och lånade ut kläder till de behövande.

  • Vi umgicks i köket, spelade kort, rökte och hade allmänt trevligt. Vid tretiden fick jag smeknamnet Valrossen. Jag kan inte riktigt komma ihåg varför men det var jäkligt roligt då och många timmar framåt. När klockan hade hunnit slå fyra lämnade Jacob och Julia sällskapet. Vi var nu endast fyra kvar, så vi bestämde oss för att titta på en film. När klockan var ungefär sex på morgonen hade alla deckat i Dags soffa framför en dåligt översatt amerikansk komedi. Efter några timmars jäkligt dålig sömn vaknar i princip alla klockan nio med nackspärr, utkletat smink och ryggont. Vi har ingen brådska utan vi stannar till klockan fyra samma dag efter att ha sett ungefär sju stycken filmer. När jag kom hem tvättade jag av mig mitt smink, förbannade skånetrafiken och gick så småningom och lade mig.

          

Det var den helgen det.
           Puzze.
ÄLSKAR GROGGAR ASSOE

Kommentarer
Postat av: Anonym

VARFÖR BERÄTTADE DU INTE FÖR MIG ATT DÄR FANNS GOLVVÄRME?!

2008-11-19 @ 20:25:17

Kommentera inlägget här:

Vad heter du gullet?:
Kom ihåg mig?

E-mail? (är du snygg addar jag dirr):

Din coola blogg:

Nå, vad har på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0